Témata:
1) Pedagogická diagnostika školní připravenosti a školní zralosti.
2) Odklady školní docházky v českém vzdělávacím systému
3) Spolupráce MŠ, ZŠ a rodiny ve vztahu k dítěti s OŠD.
4) Návaznost preprimárního a primárního vzdělávání.
5) individuální podpora dětí s OŠD, přístupy a metody podpory dětí s OŠD (např. metoda HYPO).
6) Diskuze nad problematikou OŠD a sdílení zkušeností z praxe (vysoké počty dětí s OŠD, poruchy učení, způsoby hodnocení dětí, výstupy předškolního vzdělávání, domácí vzdělávání, zahájení povinného vzdělávání v MŠ v pěti letech, povinný předškolní ročník, přípravná třída atd.).
Cílem kurzu je seznámit studenty s diagnostikou a vzděláváním dětí s odkladem školní docházky. Získat orientaci o školní zralosti a školní připravenosti.
Obsahem kurzu je diskuze nad vysokým počtem dětí s OŠD, pedagogická diagnostika, individuální podpora dětí s OŠD, přístupy a metody podpory dětí s OŠD (např. metoda HYPO apod.) atd.