Témata:
1) Pedagogická diagnostika školní připravenosti a školní zralosti.
2) Odklady školní docházky v českém vzdělávacím systému
3) Spolupráce MŠ, ZŠ a rodiny ve vztahu k dítěti s OŠD.
4) Návaznost preprimárního a primárního vzdělávání.
5) individuální podpora dětí s OŠD, přístupy a metody podpory dětí s OŠD (např. metoda HYPO).
6) Diskuze nad problematikou OŠD a sdílení zkušeností z praxe (vysoké počty dětí s OŠD, poruchy učení, způsoby hodnocení dětí, výstupy předškolního vzdělávání, domácí vzdělávání, zahájení povinného vzdělávání v MŠ v pěti letech, povinný předškolní ročník, přípravná třída atd.).
The aim of the course is to familiarize students with the diagnosis and education of children with postponed schooling. To gain an orientation about school maturity and school readiness.
The content of the course includes discussion of the high number of children with ESL, educational diagnosis, individual support for children with ESL, approaches and methods of supporting children with ESL (e.g. HYPO method, etc.), etc.