Charles Explorer logo
🇬🇧

Project Based Learning in Preschool Education

Class at Faculty of Education |
OPB03N618C

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Témata: 1.) Projektové vzdělávání – teoretická východiska a definice, přínosy; 2.) Typy projektů; 3.) Vzdělávací metody používané při projektovém vzdělávání; 4.) Role učitele při projektovém vzdělávání; 5.) Role dítěte při projektovém vzdělávání; 6.) Role rodiny a dalších sociálních aktérů při projektovém vzdělávání; 7.) Fáze projektu a možnosti jejich implementace v různých kontextech pedagogické praxe; 8.) Dokumentace a pedagogické hodnocení v projektovém vzdělávání

Annotation

The aim of the course is to acquire the necessary knowledge and skills needed for the implementation of project-based learning in kindergarten practice. Students will learn about the benefits of project-based learning for children and how to use this educational strategy in kindergarten practice.

The first part of the course is devoted to introducing the theoretical background (personality-oriented approach, the role of the child, the role of the teacher, compliance with the RVP PV). Then it focuses on the introduction of types of projects, its different stages and introduces examples of projects implemented in preschool education.

Within the course, students will implement a project with children in their practice and then reflect on it.