Program semináře bude zahrnovat teoretickou část věnující se pojetí audioknih v odborné literatuře, historii audioknih, postavení audioknih na trhu v ČR i ve světě, výrobním procesům tohoto média či principům čtení nahlas ve srovnání s tichým čtením. Důraz bude rovněž kladen na audioknihu v kontextu budoucího či současného pedagogockého působení studentů.
Během celého semestru se budou studenti podílet na výrobě společné audioknihy – od samotného výběru textové předlohy přes její dramaturgické zpracování, režijní konzultace a hlasovou interpretaci až po technické zpracování zvuku v programu Audacity. V rámci úvodního setkání si studenti společně zvolí jednu až dvě profesionální audioknihy, které si všichni poslechnou pro účely společné debaty o těchto konkrétních dílech.
Každý ze studentů si také sám zvolí jednu audioknihu, jejíž recenzi odprezentuje svým kolegům.
Tematická náplň semináře se pokusí o z ákladní mnohostranný úvod do studia audioknih - oboru, který se v současné době dynamicky rozvíjí. Jedním z cílů předmětu je zasadit oblast audioknih do teoretického rámce, který zároveň poslouží jako ukotvení pro praktickou část výuky.
Audiokniha a s ní spojené pedagogické metody mohou najít uplatnění ve výuce pro širokou škálu věkových skupin, a to jak ve smyslu projektového vytváření audioknihy namluvené žáky či studenty, tak jako jinou formu mediality literárního textu či coby vhodný nástroj pro kompenzaci dětí s SPU (např. dyslexií). V rámci semináře rovněž bude kladen důraz na integraci jevů a pojmů ze studia literatury i jazykovědy (zejm. fonetiky) a jejich převádění do praxe. Účastníci semináře nakonec společně vytvoří jimi namluvenou audioknihu, která bude sloužit pouze pro studijní účely a její případné zveřejnění bude věcí dohody všech zúčastněných stran.