Program semináře bude zahrnovat teoretickou část věnující se pojetí audioknih v odborné literatuře, historii audioknih, postavení audioknih na trhu v ČR i ve světě, výrobním procesům tohoto média či principům čtení nahlas ve srovnání s tichým čtením. Důraz bude rovněž kladen na audioknihu v kontextu budoucího či současného pedagogockého působení studentů.
Během celého semestru se budou studenti podílet na výrobě společné audioknihy – od samotného výběru textové předlohy přes její dramaturgické zpracování, režijní konzultace a hlasovou interpretaci až po technické zpracování zvuku v programu Audacity. V rámci úvodního setkání si studenti společně zvolí jednu až dvě profesionální audioknihy, které si všichni poslechnou pro účely společné debaty o těchto konkrétních dílech.
Každý ze studentů si také sám zvolí jednu audioknihu, jejíž recenzi odprezentuje svým kolegům.
Cyklus přednášek a tvůrčích dílen se zaměří na českou literaturu 20. a 21. století z různých metodologických a interpretačních perspektiv, které poskytnou výjimečné osobnosti současného myšlení o literatuře. Do jejich spektra vstoup í otázky žánrové i tematické, jejich přístupy budou střídat pohledy syntetizující i analyzující, v hledáčku se ocitnou vývojové principy i jednotliví klíčoví představitelé dynamiky tohoto období.
Tento předmět nenabízí pouze přehled o dějinách či perspektivách české literatury, ale studentům může být nápomocen v používání rozličných metod (např. pro účely psaní závěrečných prací), jak zacházet s literárním materiálem pro historické syntézy i analytické výklady.