Setkání 1-3: Úvodní vymezení pojm ů didaktiky cizích jazyků, Terminologie FLE a FLS, Další přístupy k výuce jazyka (FLM, FOS, FOU)
Setkání 4-5: Vztah učitel-žák, Pedagogický trojúhelník
Setkání 6-7: Sociokulturní vlivy na výuku FLE, Mezipředmětové vztahy ve výuce jazyků
Setkání 8-10: Historie metod a metodologií, Kontext výuky FLE a FLS ve světe a u nás
Setkání 11-12: Základní dokumenty jazykové výuky ve světě a u nás (SERRJ, RVP)
Setkání kombinuje přednáškovou a seminární část předmětu do jednoho celku.
Předmět studentům dovolí seznámit se se základními koncepty didaktiky cizích jazyků (francouzštiny) a jejich praktickým dopadem na současnou výuku jazyka na základních a středních školách i dalších institucích v ČR i ve světě. Student získá teoretickou oporu pro návaznou přípravu na budoucí povolání učitele jazyka, stejně jako terminologický aparát pro další návazné prohlubující studium, včetně možnosti studovat základní texty v originále. Student též pochopí vztah mezi výukou a její reflexí. Praktická část předmětu se zaměří na analýzu stěžejních kurikulárních textů a jejich konkretizaci v běžné školní praxi (návaznost na předmět Oborová praxe s reflexí).
Témata: Úvodní vymezení pojmů didaktiky cizích jazyků, Terminologie FLE a FLS, Další přístupy k výuce jazyka (FLM, FOS, FOU), Vztah učitel-žák, Pedagogický trojúhelník, Sociokulturní vlivy na výuku FLE, Mezipředmětové vztahy ve výuce jazyků, Historie metod a metodologií, Kontext výuky FLE a FLS ve světe a u nás, Základní dokumenty jazykové výuky ve světě a u nás (SERRJ, RVP)