Přednáška a seminář 1-2: didaktický materiál pro výuku, základní dělení a reflexe výzev v 21. století
Přednáška a seminář 3-4: jazykové učebnice (ISCED 2) jako set didaktických možností
Přednáška a seminář 5-6: jazykové učebnice (ISCED 3) jako set didaktických možností
Přednáška a semin ář 7-8: využití a tvorba didaktického materiálu v kontextu mezipředmětového pojetí výuky
Přednáška a seminář 9-10: využití a tvorba didaktického materiálu s využitím ICT a AI
Přednáška a seminář 11-12: podpůrný didaktický materiál, reflexe a evaluace kurzu
The course builds on the previous course Didactics of FJ I and Field Practice with Reflection. Students will deepen their understanding of the context of language teaching and become familiar with a wide range of didactic material.
The student will be able to distinguish the positives and negatives of the various ways of incorporating these materials into teaching. Under the guidance of the teacher, the student will try his/her hand at creating didactic material.
He will be able to analyse, reflect on and evaluate didactic material created by himself or by someone else (student, teacher, evaluation expert). He will become familiar with different types of evaluation.