Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktické testy ve školní praxi

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBF4F109C

Sylabus

1. Obecné principy využití didaktických testů pro (auto)evaluaci2. Typologie didaktických testů z hlediska jejich cílů a možností využití3. Typologie testových úloh a jejich vazba na Bloomovu taxonomii4. Formáty testových úloh a jejich použití v různých fázích výuky5. Volba didaktických testů s ohledem na různé výukové cíle6. Zpracování didaktických testů a využití různých forem jejich výstupů7. Srovnání výsledků didaktických testů uvnitř třídy/školy i navenek8. Limity využití didaktických testů a jejich dopady na výuku9. Obecné zásady tvorby testových úloh10. Oponentura a pilotáž úloh, sestavování testů11. Doprovodné dotazníky a další užitečné informace12. Zasazení didaktických testů do širšího kontextu výuky

Anotace

Anotace:

Přednáška/seminář je zaměřena na praktické použití didaktických testů jako evaluačního nástroje ve výuce na úrovni třídy a školy. Na jejich poučenou volbu, na využití výsledků testů s ohledem na očekávané cíle. Na jejich informační limity i nezamýšlené dopady na průběh výuky. Účastníci se seznámí i s procesem a zásadami tvorby testů a testových úloh, využitelnými i při tvorbě vlastních evaluačních nástrojů v rámci každodenní pedagogické praxe.