Charles Explorer logo
🇨🇿

Vývoj aplikací v objektovém prostředí

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBI1I115A

Sylabus

VYBRANÉ KAPITOLY JAZYKA JAVA výjimky – princip funkce vyvolání, zachycení a ošetření výjimky standardní výjimky, vlastní výjimky rozhraní, dědičnost a rozhraní

PRINCIPY VYTVÁŘENÍ GUI APLIKACÍ (JAVA) pojem formulář, vlastnosti, metody základní komponenty a princip přidávání na formulář události formuláře a component

PLATFORMA ANDROID architektura systému Android struktura aplikace platforma Android a jazyk Java

VÝVOJOVÉ PROSTŘEDÍ integrované vývojové prostředí Android studio

SDK a jeho verze, emulátor projekt, správa projektu, ladění aplikací

TVORBY APLIKACÍ NA PLATFORMĚ ANDROID základní prvky GUI, layout, XML layout události, zachycení a ošetření událostí

životnícyklus aktivity dialogy, menu a nastavení ukládání dat aplikace práce se souborem podpora a využití databází podpora a využití vláken na platformě Android komunikace po síti, http, web

Anotace

Cílem předmětu je rozvinutí praktických dovedností v programování s důrazem na vývoj aplikací s využitím objektově orientovaných jazyků a poskytnutí odpovídajících teoretických poznatků.

Posláním předmětu je seznámení studentů s e základy vývoje aplikací prostřednictvím platformy Android. V oblasti praktické je cílem zvládnutí tvorby vlastních aplikací, resp. realizace projektů v objektových vývojových nástrojích. Obsah předmětu se soustřeďuje na tvorbu grafického rozhraní, události, vlákna, databáze, využití vybraných senzorů, komunikaci po síti, a v neposlední řadě základům práce ve vybraném vývojovém prostředí.