Charles Explorer logo
🇬🇧

Digital audio

Class at Faculty of Education |
OPBI3I045A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Elementární pojmy a vlastnosti

Fyzikální vlastnosti zvuku (vznik zvuku, vlnění, intenzita, výkon …)

Hudební vlastnosti zvuku (tón, kmitočtové vlastnosti, harmonické signály …)

Grafická znázornění kmitočtových a prostorových charakteristik

Decibely a použití ve zvuku

Subjektivní vnímání zvuku

Sluch

Subjektivní vjemy

Působení zvuku na člověka

Elektrické zpracování zvukového signálu

Přenosy, útlum, filtry

A/D a D/A převodníky, operační zesilovače

Zesilovače, korekční a výkonové zesilovače, integrované obvody

Vazby na číslicovou techniku

Zvuková a hudební data

Zvuk a zvukové formáty

Signály a průběhy

Měření zvuku

Technická zařízení a prvky, vlastnosti a použití

Zvuková linka, propojování zařízení, vlastnosti komerčních zařízení

Vstupní - mikrofony, diktafony, gramofony, další přenosná zařízení

Zařízení zpracovávající signál - zesilovače, zvukové karty, mixážní zařízení, zvukové procesory, sekvencery

Výstupní - reproduktory, sluchátka

Poslechová prostředí

Zvukové editory

Zvukové editory a jejich užití

Práce s editorem AUDACITY

Střih zvuku

Zvukové efekty

Online aplikace pro editaci zvuku

Aplikace související se zpracováním zvuku a hudby

Programy pro nahrávání, přehrání, vizualizaci

Zvukové a hudební aplikace (MIDI, ladička, metronom, notátor, zvukový generátor, sekvencer …)

Specifika OS a jejich aplikací

Zdroje zvukových a hudebních signálů, teoretických informací

Praktické činnosti a využití ve vzdělávání:

Typické postupy při nahrávání, přehrávání, úpravě zvuku

Zvuk a hudba ve vzdělávání, příklady metod a aplikací

Příklady metodických námětů

Annotation

The goal of the Digital Sound subject is to equip students with theoretical knowledge and practical experience in the field of working with sound and audio signals, with programs and devices that process sound, with software applications, and with the possibilities of application in the educational sphere. The content of the subject mainly builds on knowledge from mathematics and electricity, expands them and is at the same time one of the starting points for the subject Multimedia systems.

The content of the subject mainly builds on knowledge from mathematics and electricity, expands them and is at the same time one of the starting points for the subject Multimedia systems.

The content of the course builds on knowledge from mathematics and electricity, expands them and is also one of the starting points for the course Multimedia Systems.

The subject also includes problem solving and practical exercises with ICT and sound devices. The concept of the subject is based on the need to understand the physical, acoustic and electrical properties of sound, its action and subjective perception, its digital specifics and processing by means of ICT, including knowledge of the possibilities of elementary applications in education.