Versování projektů a spolupráce v týmu základní specifika verzovacích nástrojů využití verzovacích nástrojů pro týmovou spolupráci obecně platné přístupy k verzování a dokumentaci projektů
Architektura a návrh webové aplikace základní procesní fáze vývoje aplikací využití jazyka UML při tvorbě diagramů návrhové modely a vzory (MVC, MVP apod.)
Dynamické prvky jazyka HTML pokročilé vlastnosti HTML5 pro www aplikace možnosti multimediálních prvků tvorba grafiky pomocí prvku Canvas a SVG fomátu
Možnosti tvorby aplikačního rozhraní specifika jazyka JavaScript v kontextu objektového přístupu využití offline úložiště prohlížeče (Web Storage, Web SQL, App. Cache) pokročilé zachycení a zpracování událostí (Drag & Drop, Workers) geolokační rozhraní, práce s polohou klienta, API třetích stran
Cílem předmětu je rozvinutí praktických dovedností při vytváření webových aplikací a zajištění jejich dynamických funkcí s využitím možností primárně na straně klienta. Důraz je kladen na zvládnutí celé procesní fáze vývoje webové aplikace včetně návrhu, vytvoření specifikace, verzování a samotného zpracování.
Součástí výuky je rovněž poskytnutí odpovídajících teoretických poznatků z oblasti tvorby, designu a programování www aplikací spolu s deklarací nejdůležitějších kritérií pro vhodné nastavení procesu vývoje webové aplikace. Předmět navazuje na předchozí předměty Vývoj aplikací v objektovém prostředí, Vývoj www stránek a Vývoj a administrace databázových aplikací.