Charles Explorer logo
🇬🇧

Well-being and mental health of children

Class at Faculty of Education |
OPBK2K001C

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Co je wellbeing, význam wellbeingu pro zdravý vývoj i psychické zdraví dětí, charakteristické znaky ze strany dětí.

2. Opatření ve vzdělávacím systému v České republiky, která wellbeing podporují, charakteristické znaky ze strany škol i třídních skupin.

3. Podpůrné prvky well-beingu: proinkluzivní opatření a individualizace výuky, formativní hodnocení, školní poradenské služby, podpora učitelů.

4. Aktivity ve prostěch well-beingu ve třídách.

5. Aktivity ve prospěch well-beingu jednotlivců (žáci, učitelé).

6. Závěrečný reflektivní seminář.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je zaměřen na otázku psychického zdraví dětí a jejich podpory pro well-being. Probírány budou charakteristiky ve vývoji, osobnosti a socializaci žáků školního věku, ale také problémy a krize, kterými mohou žáci 1. st.

ZŠ a 2. stupně ZŠ procházet. Nabízena budou preventivní i intervenční opatření, které může učitel využívat pro podporu psychického zdraví, včetně opatření k podpoře pohody každého žáka.

Nebude chybět ani analýza možností, jaké jsou vhodné postupy a formy spolupráci mezi rodiči, učiteli a odborníky při řešení vzniklých obtíží.