1. Co je wellbeing, význam wellbeingu pro zdravý vývoj i psychické zdraví dětí, charakteristické znaky ze strany dětí.
2. Opatření ve vzdělávacím systému v České republiky, která wellbeing podporují, charakteristické znaky ze strany škol i třídních skupin.
3. Podpůrné prvky well-beingu: proinkluzivní opatření a individualizace výuky, formativní hodnocení, školní poradenské služby, podpora učitelů.
4. Aktivity ve prostěch well-beingu ve třídách.
5. Aktivity ve prospěch well-beingu jednotlivců (žáci, učitelé).
6. Závěrečný reflektivní seminář.
Předmět je zaměřen na otázku psychického zdraví dětí a jejich podpory pro well-being. Probírány budou charakteristiky ve vývoji, osobnosti a socializaci žáků školního věku, ale také problémy a krize, kterými mohou žáci 1. st.
ZŠ a 2. stupně ZŠ procházet. Nabízena budou preventivní i intervenční opatření, které může učitel využívat pro podporu psychického zdraví, včetně opatření k podpoře pohody každého žáka.
Nebude chybět ani analýza možností, jaké jsou vhodné postupy a formy spolupráci mezi rodiči, učiteli a odborníky při řešení vzniklých obtíží.