Obsahové zaměření
1. Vymezení expresivních terapií.
2. Vymezení ergoterapie.
3. Okruhy činností využívaných v ergoterapii.
4. Typy ergoterapie.
5. Charakteristika ergoterapeuta a jeho uplatnění.
6. Využití ergoterapie.
7. Ergodiagnostika, hodnocení prostředí, hodnocení ADL, analýza činností.
8. Struktura ergoterapeutického programu a střetnutí, principy tvorby cílů ergoterapeutického programu,organizační náležitosti, výběr činností.
9. Intervence zaměřené na nácvik ADL.
10. Specifika ergoterapie u vybraných skupin osob vyžadujících terapeutickou podporu: osoby s mentálním znevýhodn ěním; děti s poruchami řeči; osoby se zrakovým postižením; osoby s poruchami sluchu; osoby se zdravotním znevýhodněním; děti s PAS aj.
Cílem kurzu je seznámit studenty s expresivními terapiemi ve speciálněpedagogickém pojetí, podrobněji s ergoterapií, tak aby byli studenti schopni chápat principy tvorby ergoterapeutických cílů, struktury ergoterapeutického procesu a sezení/lekce. Pozornost bude věnovaná také specifikám aplikace ergoterapie u vybraných skupin osob vyžadujících terapeutickou podporu.
Důraz bude kladem na propojení teoretických poznatků a vlastních zážitků studentů získaných prostřednictvím praktických ukázek ergoterapeutických metod a technik.