Charles Explorer logo
🇬🇧

Psychology of work and management

Class at Faculty of Education |
OPBP1Q116A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Sylabus:

1.     předmět a vývoj psychologie práce a organizace ·        náplň oboru ·        základní pojmy ·        historie ve světě a u nás ·        hlavní směry a přestavitelé

2.     organizace a firemní kultura ·        definice organizace ·        organizační struktura ·        SWOT analýza ·        typy organizačních struktur ·        firemní kultura její znaky ·        typy firemních kultur, příklady

3.      procesní řízení ·        co je procesní řízení ·        proces a jeho nastavení ·        typy procesů v organizaci ·        příklady procesů

4.     komunikace v organizaci ·        význam komunikace v organizaci ·        komunikační nástroje (jejich výhody a nevýhody) ·        porady informativní a řešitelské ·        workshopy ·        moderní nástroje komunikace (e-maily, skype, sociální sítě) ·        externí komunikace

5.     personální řízení a jeho procesy ·        význam personálního řízení v organizaci ·        role personálního manažera ·        typy personálních útvarů ·        procesy v personalistice (nábor a výběr, hodnocení, adaptační programy, finanční politika, motivační nástroje, vzdělávání a rozvoj) ·        příklady

6.     proces náboru a výběru zaměstnanců ·        požadavek na pracovní místo ·        popis pracovního místa ·        profil ideálního kandidáta ·        kompetenční model ·        interní + externí nábor ·        výběrový rozhovor ·        A.C./D.C. metoda ·        modelové situace

7.     proces hodnocení zaměstnanců ·        význam zpětné vazby ·        metody hodnocení (škály, srovnávání, 360 stupňů, aj.) ·        jednoroční hodnocení zaměstnance (význam, principy, práce s výstupy) ·        hodnotící rozhovor (zásady vedení, chyby hodnotitele)

8.     proces vzdělávání a rozvoj kariéry ·        význam vzdělávání v organizaci ·        vzdělávací potřeby ·        metody vzdělávání ·        hodnocení vzdělávacího procesu ·        příklady vzdělávacích programů

9.     jedinec, skupina, tým v organizaci ·        význam týmové spolupráce ·        jednotlivec x skupina x tým ·        synergie týmu ·        týmové role dle Belbina ·        typologie MBTI ·        problémové typy ·        projektový tým ·        příklady projektů

10.           personální audit ·        zásady a principy personálního auditu ·        diagnostické metody ·        typologie zaměstnanců ·        modelové situace ·        příklady

11.           motivační teorie a jejich využití v organizaci ·        definice motivace, motivační teorie (Maslow, Herzberg, Frankl, teorie spravedlnosti, expektační teorie) ·        motivátory a stimulátory v organizaci ·        individualizace motivace ·        motivační mapy ·        systémy benefitů

12.           role manažera ·        základní způsobilosti a role manažera ·        styly vedení (autoritativní, participativní, delegování, koučování, liberální) ·        manažer x leader ·        vedení virtuálních týmů

13.           work/ life balance ·        stress v organizaci ·        mobbing, bossing, šikana ·        "burn out syndrom" ·        vyváženost práce a osobního života

14.            Ergonomie a moderní metody řízení ·        základy ergonomie ·        pracovní prostředí a podmínky ·        počítačová gramotnost ·        leanmanagement - moderní metody řízení (Kaizen, 5S, aj.)

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Kurz proběhne podle podmínek, nejspíše online přes aplikaci Teams. Cílem semináře je poskytnout studujícím základní informace o předmětu a metodách psychologie práce a organizace. Teorie bude doplňována konkrétními příklady z praxe. Pozornost bude věnována následujícím tématům :

1. předmět a vývoj psychologie práce a organizace

2. organizace a firemní kultura

3. procesní řízení

4. komunikace v organizaci

5. personální řízení a jeho procesy

6. proces náboru a výběru zaměstnanců

7. proces hodnocení zaměstnanců

8. proces vzdělávání a rozvoj kariéry

9. skupina, tým v organizaci

10. personální audit

11. motivační teorie a jejich využití v organizaci

12. role manažera

13. work / life balance

14. ergonomie a moderní metody řízení