Témata: 1) Studium jazykových schopností a gramotnosti jako psychologické téma 2) Psycholingvistický přístup ke studiu gramotnosti a jeho specifické znaky 3) Vývojový vztah jazykových dovedností a rozvoje gramotnosti (struktura jazykových schopností a jejich úloha ve vývoji gramotnosti) 4 - 7) Vývoj jazykových schopností (předjazykové období, slovní zásoba, gramatika,fonologické schopnosti 8 - 10) Diagnostika jazykových schopností 11- 12) Pruchy vývoje jazykových schopností 13 ) Otázky metodologie výzkumu jazykových schopností a gramotnosti
Seminář nabízí možnost studia problematiky vývoje jazykových schopností a řeči předškolního a raně školního dítěte a to v souvislosti s rozvojem gramotnostních dovedností.
Teoretická východiska problematiky jsou představována v oporách aktuálního zahraničního i domácího výzkumu tak, aby umožňovala základní orientaci studenta v této problematice pro potřeby praxe pedagogiko psychologického poradenství.
Seminář si rovněž klade za cíl motivovat studenty k vlastnímu výzkumu v této oblasti, vytváří tedy předpoklady pro sestavení projektu absolventské práce.