Předmět je zaměřen na komunikaci rodiny a školy, její teorii a praxi. Důležitou součástí je nácvik komunikačních dovedností.
Cílem předmětu je prohloubit znalosti a dovednosti v oblasti komunikace s rodiči žáků, komunikace v náročných situacích, formy komunikace a jejich využití v kontextu současného stavu školství a nároků na učitelskou profesi. Předmět slouží nejen těm, kteří se chystají do psychologické praxe v oblasti školství a pedagogicko-psychologického poradenství, ale i všem ostatním, kteří budou profesně komunikovat s dětmi a/nebo rodiči.
Prostřednictvím předmětu studující získají vhled do fungování školy a rodiny a do jejich vzájemných vztahů. Porozumí jejich perspektivám a komunikačním kódům, ale také překážkám, které limitují vzájemnou shodu.
Obsah předmětu: 1. Škola a rodina jako sociální instituce a historické proměny jejich vztahů; 2. Rodinná a školní socializace v kontextu transmise kultury; 3.
Rodinné faktory a jejich vliv na vývoj dítěte; 4.Co způsobuje školní docházka v životě rodiny; 5. Rodinný příběh a místo školy v něm; 6.Rodinné výchovné praktiky a jejich vlivy na formování školní kariéry dítěte; 7. Životní a profesionální projekty mezi rodinou a školou; 8.
Komunikace mezi rodinou a školou.