Předmět chápe dramatickou výchovu jako systém sociálně uměleckého učení zacílený k rozvoji osobnosti a sociálních dovedností prostřednictvím dramatu a divadla. Sebezkušenostní postupy umožní studentům pochopit didaktický základ dramatické výchovy. Cíl: Seznámit studenty se základními didaktickými prostředky dramatické výchovy formou sebezkušenostních technik. Cílem je současně motivovat studenty k práci se třídou. Vedlejším cílem je sebezkušenostní osobnostní a sociální rozvoj studentů.
1. Seznámení s cíli, obsahem a metodami dramatické výchovy.
2. Představení dramatické výchovy jako oboru zabývajícího se jak uměleckým (esteticky orientovaným), tak osobnostně sociálním učením.
3. Seznámení s podněty z různých forem umění, které mohou být inspiraci pro improvizace a dramatické hry;
4. Tvorba dramatických situací: navozování fiktivních dramatických situací založených na mezilidské interakci a využívajících simulačních a rolových her k aktivnímu poznávání světa, člověka, společnosti i sebe sama.