Předmět souvisí s volitelnými praxemi v bc studiu (lektorskou, v zařízeních pro volný čas, orientační), je zamě řen na výuku průřezových témat RVP. Dle možností je vyučován ve spolupráci s organizacemi, působícími v oblasti výuky aktuálních společenských témat. Studující si modelově vyzkouší připravené výukové lekce na daná témata jak v roli žáka, tak v roli lektora. Cíl: Studující získá orientaci v oblasti výuky průřezových témat RVP, vhodně použije základní didaktickou terminologii k popisu výukových materiálů a výchovných a vzdělávacích strategií, reflektuje svou praktickou zkušenost.
1. Aktuální společenská témata v kurikulu školy.
2. Externí subjekty, podílející se na vzdělávání průřezových témat RVP ve školním prostředí.
3. Podpora environmentálně odpovědného jednání: výukové materiály a aktivity.
4. Globální rozvojové vzdělávání: výukové materiály a aktivity.
5. Multikulturní výchova: výukové materiály a aktivity.
6. Rozvoj mediální gramotnosti: výukové materiály a aktivity.
7. Osobnostní a sociální výchova, koncept sociální gramotnosti.
8. Vybrané výukové materiály a jejich modelové využití v roli žáků.
9. Vybrané výukové materiály a jejich modelové využití v roli lektorů.
10. Analýza výukových materiálů a výchovných a vzdělávacích strategií, reflexe praktické zkušenosti.