Předmět seznamuje studenty s problematikou multikultury a inkluzivního vzdělávání. Pozornost bude věnována aktuálním otázkám migrace a interkulturního soužití. Cíl: Studenti na základě odborných poznatků věcně argumentují a diskutují problematiku žáků s odlišným mateřským jazykem jako specifické kategorie žáků v inkluzi. Studenti objasní proces podpory a možnosti školy při práci s těmito žáky na základě hlubšího pochopení historických a současných problémů migrace.
1. Inkluzivní vzdělávání.
2. Základní terminologie, kultura, identita, etnocentrismus.
3. Skupiny, identita a minority.
4. Migrace
5. Děti s OMJ v české škole.
6. Uprchlictví, azylové řízení.
7. Dítě bez doprovodu.
8. Romský žák
9. Kazuistiky vybraných žáků s OMJ.
10. Pomáhající organizace a inkluzivní vzdělávání.