Předmět sociální a pedagogická komunikace vede praktickou formou výuky s přiměřenou mírou teoretického výkladu k představě o procesu komunikace, o její funkci a formách. Vede budoucí učitele k přemýšlení nad různými verbálními a nonverbálními projevy ve vyučovacím procesu. Učí je, jak citlivě zpracovávat sociální percepci a s rozmyslem užívat ve vyučovacím procesu nonverbální komunikaci a pedagogickou rétoriku. Seznámí studenty s možným řešením konfliktních situací s žáky. Cíl: Studenti získají představu, jak by pomocí vědomého využití technik sociální a pedagogické komunikace mohli žáky motivovat, udržet jejich pozornost a vést je k efektivnímu učení se.
1. Komunikační proces a jeho součásti.
2. Funkce komunikace.
3. Druhy komunikace.
4. Bariéry komunikace.
5. Sociální vnímání.
6. Chyby a nedostatky ve vnímání.
7. Poslouchání a naslouchání.
8. Interpersonáln í vztahy.
9. Masmediální komunikace.
10. Mezikulturní komunikace.