- podstata dramatické výchovy, vznik dramatické výchovy ve světě i v Čechách
- metody, organizační formy dramatické výchovy
- hledání sebe – své jedinečnosti
- hledání druhého – seznamování se, schopnost spolupráce s druhým
- hledání svého místa ve skupině
- souhra ve dvojici, souhra ve skupině – důvěra, tvořivost
- práce s informací – vysílání, přijímání
- jak získat a udržet pozornost žáka
- práce se slovem – intonace, barva hlasu, temporytmus, důraz, pauzy
- dramatizace dané předlohy
- možnosti využití hry ve vyučování
Dramatická výchova je osobnostně sociální a umělecký rozvoj osobnosti prostřednictví dramatického umění. Základním pojmem tohoto předmětu je slovo dramatická. Vychází z řeckého slova „drán“, které se překládá: „jednat, konat“. Dramatická výchova je výchova jednáním k jednání.
Student vysoké školy se v seminářích praktickou formou s přiměřenou mírou teoretického výkladu učí základům interpersonálního jednání, skupinovému a problémovému vyučování, práci s dramatizací předlohy, improvizací, ale také stavbě vyučovací hodiny či práci s problémovými žáky.
Tento předmět je organizován v několikahodinových blocích v učebně bez lavic. Doporučuje se, aby studenti nosili pohodlné pracovní oble čení, které dovoluje volný pohyb i po zemi. Vyučovací hodiny vyžadují aktivní zapojení všech zúčastněných.