Charles Explorer logo
🇨🇿

Oborová praxe I.

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBS1S104A

Sylabus

Průběžná reflektovaná oborová praxe I. je zařazena do 1. ročníku bakalářského studia speciální pedagogiky v zimním semestru. Studenti navštěvují 1x týdně ve dvojicích neziskové organizace, v nichž nachází pracovní uplatnění speciální pedagog (neučitelského zaměření). V průběhu praxe si studenti vedou deník, v němž zaznamenávají průběh a doklady realizace výstupů pod vedením vedoucího praxe z PedF UK  a mentora NNO.

Témata: 

-   cíle, typy  a poslání neziskových organizací;

-  role neziskového sektoru v podpoře znevýhodněných osob a minorit;

-  zakládací listiny a dokumentace NNO;

-  finanční zdroje NNO;

-  reflexe pracovníka NNO;

-  dobrovolnictví;

-  principy pomoci;        

Anotace

Průběžná reflektovaná oborová praxe I. je zařazena do 1. ročníku bakalářského studia speciální pedagogiky v zimním semestru. Studenti navštěvují 1x týdně ve dvojicích neziskové organizace, v nichž nachází pracovní uplatnění speciální pedagog (neučitelského zaměření). V průběhu praxe si studenti vedou deník, v němž zaznamenávají průběh a doklady realizace výstupů pod vedením vedoucího praxe z PedF UK a mentora NNO.

Cílem průběžné praxe je příprava na výkon profese speciálního pedagoga v neziskovém sektoru, poznání fungování neziskových organizací se zaměřením na podporu znevýhodněných osob a minorit, získání zkušenosti se sebou samým v kontaktu s těmito osobami a minoritami a samostatnou realizaci aktivity v NNO (provedení prezentace, příprava programu, intervence, postupu aj.)

Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:

• orientace v pracovních příležitostech v oblasti NNO

• znalost chodu, zaměření a pracovních podmínek v konkrétní NNO

- projektovat práci v NNO

- realizovat setkání s cílovou skupinou NNO

- provést reflexi vlastních postupů v kontaktu s cílovou skupinou NNO

- formulovat principy práce v NNO

- porozumět podstatě reflexe jako procesu jednání, zpětného pohledu na jednání, uvědomění si podstatných aspektů, vytvoření alternativních postupů jednání a vyzkoušení, které představuje jednání nové