Teoretická východiska problematiky
Diagnózy predikující kombinované postižení
Komunikace osob s kombinovaným postižením
Metody výuky, budování představ
Metoda aktivního učení
Problematika osob hluchoslepých
Výuka bude podpořena tématy externistů ze zařízení pro děti s KP Zahr ádka.
Celistvost člověka a kombinované postižení, vícečetná vada, přídatná porucha, symptomatická vada. Terminologické vymezení, modely vnímání osob s kombinovaným postižením.
Význam vzdělávání osob s kombinovaným postižením. Institucionální a pedagogický doprovod, sociální podpora.
Změny v kognitivním a emocionálním vývoji kombinovaně postižených jedinců. Speciálně pedagogická diagnostika osob s kombinovaným postižením a následné vytváření individuálních studijních plánů.
Psychomotorický vývoj jedince se zřetelem na odchylky u dítěte s kombinovaným postižením. Senzomotorický vývoj dítěte s kombinovaným postižením a možnost speciálně pedagogické podpory.
Možnosti komunikace kombinovaně postiženého jedince. Vliv vícečetného postižení na kvalitu života jedince a rodiny. Úloha speciálního pedagoga, rodiny a ostatních odborníků při týmové práci.