Charles Explorer logo
🇨🇿

Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s KP I.

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBS1S123A

Sylabus

Teoretická východiska problematiky

Diagnózy predikující kombinované postižení

Komunikace osob s kombinovaným postižením

Metody výuky, budování představ

Metoda aktivního učení

Problematika osob hluchoslepých

Výuka bude podpořena tématy externistů ze zařízení pro děti s KP Zahrádka.

Anotace

Celistvost člověka a kombinované postižení, vícečetná vada, přídatná porucha, symptomatická vada. Terminologické vymezení, modely vnímání osob s kombinovaným postižením.

Význam vzdělávání osob s kombinovaným postižením. Institucionální a pedagogický doprovod, sociální podpora.

Změny v kognitivním a emocionálním vývoji kombinovaně postižených jedinců. Speciálně pedagogická diagnostika osob s kombinovaným postižením a následné vytváření individuálních studijních plánů.

Psychomotorický vývoj jedince se zřetelem na odchylky u dítěte s kombinovaným postižením. Senzomotorický vývoj dítěte s kombinovaným postižením a možnost speciálně pedagogické podpory.

Možnosti komunikace kombinovaně postiženého jedince. Vliv vícečetného postižení na kvalitu života jedince a rodiny. Úloha speciálního pedagoga, rodiny a ostatních odborníků při týmové práci.