1. Speciálně-pedagogická podpora vývoje dítěte, rozvoj reedukace zraku, rozvoj kompenzačních smyslů – sluch, hmat, čich a chuť
2. Vzdělávání žáka se zrakovým postižením, podpůrná opatření
3. Jednotlivé stupně podpůrných opatření
4. Jednotlivé oblasti podpůrných opatření
5. Optika, základní principy, optické pomůcky, předepisování optických pomůcek, specifika brýlové korekce (Dr. Martin Vrubel)
6. Asistivní technologie (Dr. Milan Pešák) Asistivní technologie využívající moderní počítačové a mobilní technologie mohou významně zmírnit komunikační a informační deficit některých skupin žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Příkladem mohou být žáci s omezením smyslového vnímání (zrakově či sluchově handicapovaní žáci), žáci s poruchami autistického spektra, žáci s omezeními v oblasti hrubé i jemné motoriky nebo schopnosti ovládat hlas či mimiku a gestiku, žáci s vyššími stupni mentálního postižení.
7. Legislativní podporaJe zajištěno, aby se alespoň některé moderní asistivní technologie dostaly k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a ti je měli k dispozici při výuce. V rámci podpůrných opatření (dle § 16 odst. 2, písm. d) Zákona 561/2004 Sb.) může vzdělávací zařízení získat na vyjmenované kompenzační pomůcky a asistivní technologie finanční příspěvek.
Education of children with visual impairments, special education intervention as an important factor of an optimal child development. Admission to school of a child with visual impairment.
Compulsory education of students with visual impairment, transition to pre-professional and professional preparation. Conditions for integrative education.
Reeducation of vision of children with impaired binocular seeing. Visual perception and congnitive development.
Visual reflexion, visual attention. Recognition of models, contrast perception, recognition of facies, colour perception, visual moving.
Social education.