V rámci předmětu budou probrána následující témata:
Dítě se zrakovým postižením ve třídě
Kompenzační a reedukační podpora
Podpůrná opatření
Kontakt s nevidomým, základy průvodcovství
Význam hmatového vnímání pro žáky se ZP
Braillovo bodové písmo
Pomůcky pro prostorovou orientaci a samostatný pohyb, základy prostorové orientace
Předmět je obsahově zaměřen na speciálně pedagogické působení jako významný faktor optimálního vývoje dítěte při výchově a vzdělávání. Zaměřuje se na vstup dítěte se zrakovým postižením do školy, povinné vzdělávání žáků se zrakovým postižením, přechod k předprofesní a profesní přípravě.
Nastiňuje podmínky inkluzivní výchovy a vzdělávání. Nezbytnou součástí jsou základy reedukace zraku u dětí s narušeným binokulárním viděním, dále pak sociální učení.
Součástí předmětu je také problematika dospělých osob se zrakovým postižením.