Charles Explorer logo
🇨🇿

Metodika práce asistenta pedagoga I.

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBS2S112A

Sylabus

Předmět zahrnuje výuku následujících témat:

1. Historie a současnost asistentů ve vzdělávání v ČR, srovnání s vybranými vzdělávacími systémy západní Evropy

2. Kvalifikace, náplň práce a další vybrané aspekty profese asistenta pedagoga z pohledu legislativy

3. Kompetence asistenta pedagoga: preferované vlastnosti, schopnosti a dovednosti

4. Formy práce asistenta pedagoga s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s ostatními žáky ve třídě/studijní skupině

5. Spolupráce asistenta pedagoga s učitelem: společné přípravy, konzultace, organizační podpora edukačních procesů zajišťovaná asistentem pedagoga

6. Metodické vedení asistenta pedagoga ve škole – role pedagogů a pracovníků školního poradenského zařízení

7. Metodické vedení asistenta pedagoga externími subjekty – role školských poradenských zařízení, možnosti spolupráce s organizacemi neziskového sektoru

8. Strategie hodnocení práce asistenta pedagoga v rámci autoevaluace školy

9. Rozvoj hodnotících kompetencí studentů ve vztahu k posuzování nastavení práce asistentů pedagoga při pedagogických praxích

Anotace

Výuka v předmětu je zaměřena na profesi asistenta pedagoga, náplň práce asistentů, metody a formy uplatnění asistentů při podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, metodické vedení asistentů. Studenti se dále učí hodnotit nastavení práce asistenta pedagoga v rámci autoevaluace školy, i v rámci svých studentských praxí.