Charles Explorer logo
🇬🇧

Profession of teacher assistants and their work I.

Class at Faculty of Education |
OPBS2S112A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Předmět zahrnuje výuku následujících témat:

1. Historie a současnost asistentů ve vzdělávání v ČR, srovnání s vybranými vzdělávacími systémy západní Evropy

2. Kvalifikace, náplň práce a další vybrané aspekty profese asistenta pedagoga z pohledu legislativy

3. Kompetence asistenta pedagoga: preferované vlastnosti, schopnosti a dovednosti

4. Formy práce asistenta pedagoga s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s ostatními žáky ve třídě/studijní skupině

5. Spolupráce asistenta pedagoga s učitelem: společné přípravy, konzultace, organizační podpora edukačních procesů zajišťovaná asistentem pedagoga

6. Metodické vedení asistenta pedagoga ve škole – role pedagogů a pracovníků školního poradenského zařízení

7. Metodické vedení asistenta pedagoga externími subjekty – role školských poradenských zařízení, možnosti spolupráce s organizacemi neziskového sektoru

8. Strategie hodnocení práce asistenta pedagoga v rámci autoevaluace školy

9. Rozvoj hodnotících kompetencí studentů ve vztahu k posuzování nastavení práce asistentů pedagoga při pedagogických praxích

Annotation

The subject is focused on the profession of teacher's assistant, the content of the assistant's work, methods and forms of assistant's support for pupils with special educational needs, methodological guidance of assistants. Students also learn to evaluate the setting of the teacher assistant's work within the school self-evaluation, as well as within their student internships.