Obsahové vymezení:
Diagnostický proces a jeho fáze
Kvalitativní diagnostické metody – pozorování, rozhovor, analýza produktů
Zásady využívání kvalitativních diagnostických metod
Kvantitativní diagnostické metody - testy, dotazníky, vývojové škály aj.
Vlastnosti kvantitativních diagnostických nástrojů (validita, reliabilita)
Specifika a vybrané oblasti sppg diagnostiky v raném věku
Specifika a vybrané oblasti sppg diagnostiky v předškolním věku
Specifika a vybrané oblasti sppg diagnostiky ve školním věku
Dynamické diagnostické přístupy – principy a metody
Cílem kurzu je seznámit studenty s diagnostickými metodami a postupy, zásadami a dílčími fázemi diagnostického procesu a specifiky speciálněpedagogické diagnostiky ve vztahu k různým věkovým skupinám. Studenti získají základní přehled o kvalitativních a kvantitativních diagnostických metodách a zásadách jejich využívání ve speciálněpedagogické praxi.
Seznámí se také s principy dynamické diagnostiky a možnostmi jejího využití v podpoře jedinců různých věkových skupin.