Charles Explorer logo
🇨🇿

Úvod do speciálně pedagogické diagnostiky

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBS3S116A

Sylabus

Obsahové vymezení:

Diagnostický proces a jeho fáze

Kvalitativní diagnostické metody – pozorování, rozhovor, analýza produktů

Zásady využívání kvalitativních diagnostických metod

Kvantitativní diagnostické metody  - testy, dotazníky, vývojové škály aj.

Vlastnosti kvantitativních diagnostických nástrojů (validita, reliabilita)

Specifika a vybrané oblasti sppg diagnostiky v raném věku

Specifika a vybrané oblasti sppg diagnostiky v předškolním věku

Specifika a vybrané oblasti sppg diagnostiky ve školním věku

Dynamické diagnostické přístupy – principy a metody

Anotace

Cílem kurzu je seznámit studenty s diagnostickými metodami a postupy, zásadami a dílčími fázemi diagnostického procesu a specifiky speciálněpedagogické diagnostiky ve vztahu k různým věkovým skupinám. Studenti získají základní přehled o kvalitativních a kvantitativních diagnostických metodách a zásadách jejich využívání ve speciálněpedagogické praxi.

Seznámí se také s principy dynamické diagnostiky a možnostmi jejího využití v podpoře jedinců různých věkových skupin.