Charles Explorer logo
🇬🇧

Life Context of Individuals with Intellectual Disability and Autism Spectrum Disorders

Class at Faculty of Education |
OPBS3S122A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.      Paradigma postižení/disabtibility, vymezení pojmů/modelů postižení, lidská práva

2.      Specifika komunikace, vybrané strategie

3.      Sociální služby, východiska a poslání, kvalita podpory a její hodnocení

4.      Plánování (podpory) zaměřené na člověka, program aktivní podpory

5.      Přechod ze školy do světa práce a dalších životních domén, podpora jedince s MP při získávání a  udržení zaměstnání

6.      Vymezení a specifika PAS, výskyt v populaci

7.      Diagnostika a klasifikace PAS, základní diagnostické postupy

8.      Projevy PAS dle věku

9.      Systém péče o děti s PAS

10.  Specifika podpory rodiny dítěte s PAS, úloha NNO, legislativní ukotvení   Seminář: Kontext MP/PAS Studenti vypravují a přednesou prezentaci k jednomu tématu kurzu v trvání 10-15 minut.   Zdroje pro prezentaci budou minimálně dva články publikované v odborných tzv. peer-reviewed journals, přičemž minimálně jeden je časopis zahraniční. Každá prezentace bude mj. obsahovat: ·       Zkoumaný problém a cíle výzkumu /co se zjišťovalo a proč/ ·       Použité výzkumné metody, vzorek  ·       Výsledky ·       Doporučení pro teorii a praxi

Annotation

The student is able to characterize the basic principles of working with people with intellectual disabilities / ASD in the context of promoting equal rights and opportunities for people with disabilities. The student is familiar with the system and strategies of support for people with intellectual disabilities / ASD.