1. Paradigma postižení/disabtibility, vymezení pojmů/modelů postižení, lidská práva
2. Specifika komunikace, vybrané strategie
3. Sociální služby, východiska a poslání, kvalita podpory a její hodnocení
4. Plánování (podpory) zaměřené na člověka, program aktivní podpory
5. Přechod ze školy do světa práce a dalších životních domén, podpora jedince s MP při získávání a udržení zaměstnání
6. Vymezení a specifika PAS, výskyt v populaci
7. Diagnostika a klasifikace PAS, základní diagnostické postupy
8. Projevy PAS dle věku
9. Systém péče o děti s PAS
10. Specifika podpory rodiny dít ěte s PAS, úloha NNO, legislativní ukotvení Seminář: Kontext MP/PAS Studenti vypravují a přednesou prezentaci k jednomu tématu kurzu v trvání 10-15 minut. Zdroje pro prezentaci budou minimálně dva články publikované v odborných tzv. peer-reviewed journals, přičemž minimálně jeden je časopis zahraniční. Každá prezentace bude mj. obsahovat: · Zkoumaný problém a cíle výzkumu /co se zjišťovalo a proč/ · Použité výzkumné metody, vzorek · Výsledky · Doporučení pro teorii a praxi
The student is able to characterize the basic principles of working with people with intellectual disabilities / ASD in the context of promoting equal rights and opportunities for people with disabilities. The student is familiar with the system and strategies of support for people with intellectual disabilities / ASD.