Charles Explorer logo
🇨🇿

Kontext života osob se zrakovým a kombinovaným postižením

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBS3S123A

Sylabus

Obsahové vymezení: Přednášky a semináře:

1.     Diagnózy predikující zrakové a kombinované postižení

2.     Hluchoslepota

3.     Rozvoj zrakového vnímání osob s kombinovaným postižením

4.     Budování komunikace osob se zrakovým a kombinovaným postižením

5.     Rozvoj kompenzačních smyslů osob s kombinovaným postižením, předškolní vzdělávání dětí s kombinovaným postižením

6.     Rozvoj motoriky dětí se zrakovým a kombinovaným postižením, metoda aktivního učení Lilly Nielsen

7.     CVI - centrální poruchy zraku: diagnostika, edukace

8.     Speciálně pedagogická diagnostika dětí s KP

9.     Speciálně pedagogické diagnostické metody dětí se zrakovým a kombinovaným postižením

10.  Diagnostika PAS, základní diagnostické materiály

Anotace

Předmět seznamuje se základními metodami funkčního vyšetření zraku, možnosti funkční diagnostiky osob se zrakovým a kombinovaným postižením. Probrána budou následující témata:

Psychologická a sociální implikace sníženého zrakového vnímání, integrace zrakových dovedností pro samostatný život, příčiny zrakového postižení, centrální poruchy zraku.

V rámci jednotlivých věkových kategorií se předmět soustředí na výběr optických pomůcek, vliv asistivních technologií a zrakový trénink.