Student si volí jeden typ zařízení, kde se plně zapojuje do činností a připravuje si materiál pro vlastní práci s klientem. Následuje reflexe praxe, která umožní propojovat prakticky ověřené dovednosti, uvádět je do souvislostí s teoretickým základem metod a forem speciálně pedagogického působení.
Oborová praxe je zaměřena na upevňování všeobecných, odborných a speciálních pedagogických, speciálně-pedagogických a psychologických znalostí a dovedností při jejich aplikaci v reálných situacích práce speciálního pedagoga. Povinné předměty oborové praxe jsou zařazeny do všech ročníků bakalářského studijního programu tak, aby svým zaměřením umožňovaly systematické rozvíjení kompetencí studenta v oblasti speciální pedagogiky. Důraz je kladen na postupné zvyšování nároků na studenty při praktických činnostech v úzké provázanosti na profil absolventa.
Oborová praxe III je zařazena do třetího ročníku bakalářského studijního programu. Studenti využívají teoretické znalosti a odborné dovednosti získané v předmětech profilujícího základu, zejm. v předmětech Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s poruchami chování, Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s SPU, Kontext života osob s mentálním postižením a poruchami autistického spektra, Kontext života osob se zrakovým a kombinovaným postižením. Rozšiřují si kompetence získané absolvováním předmětů oborových praxí I a II. o speciální dovednosti související s modifikací podmínek edukační reality v kontextu komplexního rozvoje osob s postižením a uplatněním speciálně pedagogických metod při společných činnostech i při poskytování individuální podpory.
Obsahem předmětu Oborová praxe III je souvislé praktické působení studentů ve vybraných pracovištích pod supervizí fakultního učitele/mentora. Studenti zde aplikují své teoretické znalosti a dovednosti, a zárověň získávají nové zkušenosti z reality profese. Jejich zkušenosti z praxe jsou následně předmětem společné diskuse, příp. osobních konzultací s mentorem. V návaznosti na aktivity studentů v rámci Oborové praxe III probíhá reflexe, sdílení výstupů, významou součástí je supervize. Supervize vede studenty k hlubšímu porozumění problematiky a profesionalizaci odborných činností.