Charles Explorer logo
🇬🇧

Therapy in Special Education – Occupational Therapy

Class at Faculty of Education |
OPBS3S137B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsahové zaměření

1.      Vymezení expresivních terapií.

2.      Vymezení ergoterapie.

3.      Okruhy činností využívaných v ergoterapii.

4.      Typy ergoterapie.

5.      Charakteristika ergoterapeuta a jeho uplatnění.

6.      Využití ergoterapie.

7.      Ergodiagnostika, hodnocení prostředí, hodnocení ADL, analýza činností.

8.      Struktura ergoterapeutického programu a střetnutí, principy tvorby cílů ergoterapeutického programu,organizační náležitosti, výběr činností.

9.      Intervence zaměřené na nácvik ADL.

10.    Specifika ergoterapie u vybraných skupin osob vyžadujících terapeutickou podporu: osoby s mentálním znevýhodněním; děti s poruchami řeči; osoby se zrakovým postižením; osoby s poruchami sluchu; osoby se zdravotním znevýhodněním; děti s PAS aj.

Annotation

The aim of the course is to familiarize students with expressive therapies in a special pedagogical concept, in more detail with occupational therapy, so that students are able to understand the principles of creating occupational therapy goals, the structure of the occupational therapy process and sessions/lessons. Attention will also be paid to the specifics of occupational therapy application for selected groups of people requiring therapeutic support.

Emphasis will be placed on connecting theoretical knowledge and students' own experiences obtained through practical demonstrations of occupational therapy methods and techniques.