1. Rozezpívání ve sboru a jeho význam. Lidské pěvecké hlasy. Kvintakordy ve všech tóninách.
2. Hlasové ústrojí. Ústrojí dýchací, fonační, artikulační. Cvičení ménětónová - do tercie.
3. Správné nasazení tónu, druhy hlasových začátků. Brumendo. Cvičení do kvinty. Měkký začátek, navození hlavové rezonance. Uvolnění mluvidel.
4. Pěvecké dýchání, dechová cvičení. Dechová cvičení, cvičení ke zlepšení ekonomie dechu. Chyby v dýchání.
5. Artikulační technika. Charakteristika vokálů a konzonant. Artikulační cvičení.
6. Zpěvní artikulace. Druhy pěvecké vazby. Cvičení v legatu, staccatu, skoky, běhy.
7. Vyrovnávání vokálů. Cvičení na vyrovnávání vokálů. Rozezpívání bez klavíru.
8. Dětský pěvecký hlas, jeho vývoj, vady a poruchy hlasu. Rozezpívání ve škole.
9. Hlasové rejstříky a jejich sjednocování. Cvičení ke sjednocování hlasových rejstříků.
10. Hlasová hygiena. Cvi čení na rozšiřování hlasového rozsahu.
11. Hlasová zkouška a zařazování zpěváků do hlasových skupin. Hlasová cvičení s D7.
12. Další náplň seminářů: Intonační výchova v pěveckém sboru. Souvislosti nepřesné intonace sboru s nedostatky v pěvecké výchově. Aplikace získaných teoretických poznatků a praktických dovedností při studiu a rozboru partitury z hlediska její pěvecké obtížnosti a výběr vhodných hlasových cvičení řešících danou problematiku.
Consolidation of existing manual techniques and their automation. Creating and developing other conducting skills and their practical application in performing choral repertoire.
Combining gestures, a recitative way of conducting, conducting "una battuta, di due, di tre, di quatro battute" and combining them in compositions. Application of the fundamentals of conducting techniques in the management of small choral compositions.
Implementation of piano scores. The aim of the course is also to create a system of singing skills for use in collective voice education in the choir, in training and interpretation of the choral repertoire.
Choir singing and its importance, respiratory and vocal tract, singing breathing, breathing exercises to improve the economy of the breath. Mistakes in breathing.
Correct use of tone, types of voice beginnings, brumendo, soft start, induction of head resonance, articulation technique. Characteristics of vocals and consonants.
Song articulation. Types of singing weave.
Exercise in legato, staccat, jumps, runs. Exercise for balancing vocals.
Practical outcomes in the seminar - voice exercises with the use of piano focused on certain voice issues, their evaluation and subsequent performance in one of the faculty choirs. The course also includes the basics of auditory analysis for the improvement of auditory analytical abilities and skills of future choirmaster.