Sylabus - obsah:
1. Historie a současnost asistentů ve vzdělávání v ČR, srovnání s vybranými vzdělávacími systémy západní Evropy2. Kvalifikace, náplň práce a další vybrané aspekty profese asistenta pedagoga z pohledu legislativy3. Kompetence asistenta pedagoga: preferované vlastnosti, schopnosti a dovednosti4. Formy práce asistenta pedagoga s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s ostatními žáky ve třídě/studijní skupině5. Spolupráce asistenta pedagoga s učitelem: společné přípravy, konzultace, organizační podpora edukačních procesů zajišťovaná asistentem pedagoga6. Metodické vedení asistenta pedagoga ve škole – role pedagogů a pracovníků školního poradenského zařízení7. Metodické vedení asistenta pedagoga externími subjekty – role školských poradenských zařízení, možnosti spolupráce s organizacemi neziskového sektoru
The subject is focused on the profession of teacher assistant, the content of assistants' work, methods and forms of deployment of assistants in supporting learners with special educational needs, methodical guidance of assistants. The aim of the subject is to introduce students to the correct setting of assistant work in the process of supporting learners with special educational needs.