Charles Explorer logo
🇨🇿

Plavání I

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBT2T112A

Sylabus

Prostřednictvím přednášek a praktických seminářů seznámení s významem plavání ve všech jeho podobách, praktické zvládnutí základních plaveckých dovedností a rozšiřování počtu speciálních plaveckých dovedností, nácvik a zvládnutí techniky plaveckých způsobů kraul, znak, prsa podle pravidel FINA včetně startů a obrátek.Zdokonalování techniky jednotlivých plaveckých způsobů s využitím plaveckých pomůcek (ploutve,packy, destičky,"piškoty"), zvyšování plavecké zdatnosti, především vytrvalosti a síly. Hlavní metodou rozvoje vytrvalosti v plavání jsou metody intervalová, střídavá a distanční, při nichž si studenti sami měří TF, čas zátěže, interval odpočinku a dosažený výkon s využitím nástěnných stopek.Význam, úkoly a cíle plavání, základy biomechaniky plavání (teorie, praxe), praktické zvládnutí základních plaveckých dovedností ve  vodě, historie plavání, vývoj techniky plaveckých způsobů prsa, znak, kraul (teorie, praxe), nácvik a zvládnutí techniky plaveckých způsobů kraul, znak, prsa podle pravidel FINA (didaktika, korekce dříve fixovaných chyb), nácvik a zvládnutí plaveckých obrátek a startů plaveckých způsobů kraul, znak, prsa podle pravidel FINA, význam a využití plaveckých pomůcek (teorie, praxe), rozvoj kloubní pohyblivosti ve vodě i na suchu, rozvoj rychlostních a vytrvalostních schopností ve vodě prostřednictvím tréninkových metod využívaných v plaveckém tréninku a s využitím časoměrného zařízení, organizace plaveckých soutěží.  Rozšiřování speciálních plaveckých dovedností a schopností.

Anotace

Seznámení s významem plavání, rozšiřování počtu speciálních plaveckých dovedností. Nácvik plaveckých způsobů dle pravidel FINA včetně startů a obrátek. Zdokonalování techniky jednotlivých plaveckých způsobů s využitím plaveckých pomůcek (ploutve,packy, destičky,"piškoty"), zvyšování plavecké zdatnosti, především vytrvalosti a síly.

Hlavní metodou rozvoje vytrvalosti v plavání jsou metody intervalová, střídavá a distanční, při nichž si studenti sami měří TF, čas zátěže, interval odpočinku a dosažený výkon s využitím nástěnných stopek.