Vytvoření celoročního individuálního studijního plánu. Nastudování jeho odpovídající části dle domluvy s pedagogem.
Dvousemestrální individuální plán obsahuje:
Specializace klavír: 2 etudy dle stupně technické a um ělecké vyspělosti
D. Scarlatti: Sonáta
Část barokní suity
Sonátové dílo 19., 20. století, soudobá hudba - 1 rozsáhlá kompozice případně několik drobnějších skladeb
Specializace housle:
Stupnice tří- nebo čtyřoktávové, rozložené akordy, dvojhmatové stupnice. Minimálně čtyři etudy (Kreutzer, Campagnoli, Rode, Dont). J. S. Bach - čtyři části ze Sonát a Partit pro housle sólo. Houslový koncert (klasicismus, romantismus). Přednesová skladba odlišného slohového obdob.í
Interpretační seminář - komunikace probíhá v otevřené atmosféře, všichni účastníci jsou si vědomi faktu exaktní neměřitelnosti uměleckých disciplín. Trvalou snahou vyučujícího je přibližování a poznávání podstatných složek (markantů) notového zápisu a možností kreativní práce s nimi na všech stupních vývoje. V návaznosti na to přichází diskuse o názorech na hudební obsah reprodukovaných skladeb a vhodné volbě technických prostředků k jeho realizaci. Vedle toho je třeba mít stále na paměti didaktickou složku celého procesu, ujasňování principů formování osobnosti mladého interpreta i pedagoga, rozlišení profesionální stránky výkonu od osobnostního vkladu (nadto i jejich vzájemnou interakci). Důležitým prvkem je také seznamování se s různými typy interpretů s důrazem na individuální přístup k jednotlivým žákům v pedagogické praxi.
Hra na nástroj a tvorba repertoáru
Zhodnocení uceleného pohledu na individuální technické a interpretační možnosti studenta podle dosažených výsledků, doplnění a zlepšení jednotlivých aspektů studiem skladeb evropské klasické hudby i hudby soudobé. Budování všestranného repertoárového zázemí pro budoucí pedagogické a sociální uplatnění odbornosti. Tvorba projektů individuálních studijních plánů.
Sestavení dvousemestrálního individuálního studijního plánu. Řešení technické a interpretační problematiky se zdůrazněním metodického postupu na různých úrovních. Nastudování četných instruktivních skladeb souvisejících s hlavním repertoárovým plánem.
Prezentace dílčího plnění individuálního studijního plánu na interpretačních seminářích, při fakultních koncertech, na interpretačních soutěžích pedagogických fakult.
Interpretační seminář
Veřejná prezentace rozpracovaného, studovaného nástrojového repertoáru. Přijetí kritiky a její zpracování. Posílení schopnosti nekonfliktní komunikace. Prezentace vlastní tvůrčí práce, prosazení, obhajoba vlastních názorů, ale i respektování odlišných. Budování schopnosti pozitivní motivace sebe i ostatních, posilování spolupráce a podpory, potlačování negativní kompetitivnosti. Psychologická a etická problematika sebeprezentace.