Kurz se zaměřuje na rozvíjení a prohlubování základních znalostí v oblasti prostorové tvorby, v modelování. Posluchači mají možnost ověřování vlastní schopnosti vnímat a umělecky – výtvarně uchopovat konkrétní reálný prostor pomocí jednoduchých etud. Tyto etudy odkazují pokaždé z jiné strany na kultivaci vnímání a uchopování reálného prostoru. Pomocí tvárných materiálů jako je sochařská hlína se učí více propojovat pojmovou stránku výtvarného vyjádření a smyslové vnímání konkrétní prostorové situace. Mohou tak ve výukovém prostředí konfrontovat vlastní výtvarný vklad s konkrétní situací v prostoru v neustálé dynamice změn a množství významů a kontextů. Kurz se zaměřuje na tvůrčí práci formujícího se budoucího učitele jako osobnosti, která dokáže transformovat umělecké myšlení do pedagogické praxe. Kurz propojuje složky samotného aktu tvorby a prezentace tvůrčích postupů a finálního řešení projektu.
Cílem kurzu je prohlubování a kultivace znalostí v oblasti prostorové tvorby jako prostředku pro systémovou součást komplexní přípravy studentů pro výuku výtvarné výchovy. Dalším cílem je prohloubit kreativní složky osobnosti, rozvíjet praktické i teoretické poznatky, schopnost kriticky myslet v kontextu s historií a současností sochařství a prostorové tvorby. Je také podstatné kultivovat schopnost prezentovat své výtvarné postoje v komunikaci s publikem jako trénink pro tvůrčí postup v pedagogickém prostředí. Seznámení s obsahem výuky a tématem semestru; seznámení s časovým rozvrhem dílčích úkolů směřujících k finalizaci semestrálního projektu; společná ateliérová tvorba a individuální práce jako počáteční rozpracování tématu; společné a individuální návštěvy výstav současného umění s následnými diskusemi a reflexemi umisťované v časovém rozvrhu dle aktuální potřeby; dílčí prezentace rozpracovaných projektů s individuálním přístupem; finalizace, prezentace, společná reflexe, zpětná vazba pedagoga.