Sudentky a studenti se budou zabývat prostorovým pojetím lidské figury. V první polovině semestru budou modelovat lidskou figuru podle reálného modelu ve zmenšeném měřítku.
Seznámí se s klalsickým způsobem modelování na konstrukci. Paralelně s tím, budou rozpracovávat nalezená východiska na základě vyhlášeného aktuálního tématu. V druhé polovině semestru se pak soustředí na realizaci záměru semestrálního tématu.
Kurz se zaměřuje na samostatnější rozvíjení a prohlubování základních znalostí v oblasti prostorové a objektové tvorby. Posluchači vycházejí z načerpaných znalostí a dovedností z přechozího kurzu, mají možnost se dále specificky a hlouběji vzdělávat v disciplínách jako je například sochařský reliéf nebo modelování lidské figury. Paralelně s tímto tréninkem je založeno téma, které umožňuje se umělecky vyjádřit prostřednictvím jak klasických výtvarným prostorových technik, tak pomocí kombinováním různých současných médií.
Kurz se zaměřuje na tvůrč í práci formujícího se budoucího učitele jako osobnosti, která dokáže transformovat umělecké myšlení do pedagogické praxe. Kurz propojuje složky samotného aktu tvorby a prezentace tvůrčích postupů a finálního řešení projektu.
Cílem kurzu je prohlubování a kultivace znalostí v oblasti prostorové tvorby jako prostředku pro systémovou součást komplexní přípravy studentů pro výuku výtvarné výchovy. Cílem je prohloubit kreativní složky osobnosti, rozvíjet praktické i teoretické poznatky, schopnost kriticky myslet v kontextu s historií a současností sochařství a prostorové tvorby. Dalším důležitým cílem kurzu je kultivovat schopnost prezentovat své výtvarné postoje v komunikaci s publikem jako trénink pro tvůrčí postup v pedagogickém prostředí.
Úvodní setkání, seznámení s obsahem výuky a tématem semestru, seznámení s časovým rozvrhem dílčích úkolů směřujících k finalizaci semestrálního projektu; společná ateliérová tvorba a individuální práce jako počáteční rozpracování tématu; společné a individuální návštěvy výstav současného umění s následnými diskusemi a reflexemi; dílčí prezentace a diskuse rozpracovaných projektů s individuálním přístupem; finalizace, prezentace, společná reflexe, zpětná vazba pedagoga.