1) úvodní setkání (organizace semestru, představení vyučujících, škol a institucí, informace k jednotlivým typům prax í) 2) návštěvy škol a dalších vzdělávacích institucí dle konkrétních podmínek 3) prezentace a reflexe pedagogického deníku
Oborová praxe z výtvarné výchovy umožňuje studentům nahlédnout do praxe výuky výtvarné výchovy v nejrůznějších typech institucí. Studenti si dle svých preferencí volí jednu z variant praxe.
Pedagogická praxe v zařízení pro volný čas: jejím cílem je systematická podpora a rozvoj kompetencí studentů v práci s žáky základních, středních škol a dospělých ve volnočasových zařízeních zaměřených na tvořivou výtvarnou činnost. Nedílnou součástí cíle je možnost seznámit se s různými podobami a možnostmi výtvarně zaměřených kurzů a kroužků. Student získá možnost pracovat systematicky s žáky v oblasti plánování činnosti a dále vedení či asistování zájmových kroužků. Konkrétně to znamená, že studenti systematicky a pravidelně pracují se skupinou žáků ve výtvarně zaměřeném volnočasovém zařízení. Studentům umožňuje tato praxe získat zároveň znalosti a zkušenosti s organizováním, zajištěním a vedením zájmových, výchovně rekreačních aktivit a prohloubit tak praktické dovednosti v oblasti vedení žáků na úrovni základní a střední školy. Praxe je reflektována a studenti v jejím průběhu pořizují záznamy o jejím průběhu a zařazují je do pedagogického portfolia.
Lektorská praxe: tento typ alternativní praxe umožňuje studentům praktikovat v galeriích, muzeích a dalších kulturních institucích, ve kterých se budou moci po absolutoriu bakalářského studia uplatnit na pozici lektorů zájmového vzdělávání v oblasti práce s uměleckým dílem a výchovy poučeného diváka. V průběhu praxe studenti pozorují práci lektorů, účastní se přípravy a realizace vzdělávacích programů. Praxe je reflektována a studenti v jejím průběhu pořizují záznamy o jejím průběhu a a zařazují je do pedagogického portfolia.