Digitální média se díky rozvoji technologií stávají stále dostupnějším prostředkem vyjádření.
Jako pedagogové i jako umělci máte nyní k dispozici nástroje, které byly doposud vyhrazeny jen technologicky zdatným profesionálům. 3D a 2D digitální grafika a animace, tvorba počítačových her, postprodukce digitálního videa, interaktivní aplikace, to vše je nyní dostupné v podobě uživatelsky přístupných aplikac í a může se tak stát součástí vašich hodin výtvarné výchovy i vašich tvůrčích postupů. Tento seminář by vás měl provést těmito technologiemi a ukázat vám jak co nejlépe vybírat v záplavě technologií a jak je co nejefektivněji používat v kontextu současného kreativního průmyslu.
Kurz propojuje teoretické filmové znalosti s praktickými. Vychází z originální audiovizuální tvorby studentů se zaměřením na výtvarnou složku v audiovizuální tvorbě. Kurz směřuje od natáčení, přes stručnou historii a teorii filmu k vlastnímu didaktickému konceptu studentů. Důraz se klade na týmovou práci, na originální nápady, na objevování možností filmového jazyka a taktéž na kritické myšlení a tvořivost každého studenta. V průbehu kurzu si každý student připraví svůj vlastní audiovizuální učitelský projekt a zároveň se bude podílet na natáčení krátkeho filmového útvaru (max 3 až 5 min. videoklip, obrazová báseň, dokumentární potrét, krátký film) v žánru a v stylu, který si daná skupina zvolí. Kurz bude ukončen společnou projekcí hotových filmových cvičení a prezentací jednotlivých didaktických projektů. Výuka vzhledem k povaze natáčení filmů bude probíhat v blocích: úvod do filmové historie; úvod do filmové řeči; tvorba filmu - námět - realizace - týmová práce; příprava vlastních didaktických projektů; individuální konzultace; postprodukce; prezentace.