Kurz představuje studujícím současné tendence vizuální sémiotiky a vizuální komunikace, zaměřuje se na jejich pedagogické implikace. Studenti se učí analyzovat prostředky verbální a obrazové komunikace, jejich funkce, vztahy, možnosti a úskalí.
Učí se také vnímat hlubší sociální a kulturní souvislosti vybraných artefaktů výtvarné kultury. Osvojují si rozumění státnímu kurikulu s ohledem na tyto souvislosti, tematizují obsahy výtvarné výchovy.
Rozšiřují svůj funkční slovník výtvarné výchovy. V praktických cvičeních se učí propojovat schopnost práce s dílem z oblasti vizuální kultury s dalšími důležitými kategoriemi didaktického plánování.
Kurz dále rozvíjí porozumění problematice inkluzivního vzdělávání s ohledem na ch ápání odlišných kulturních habitů. Vizuální sémiotika a komunikace.
Analýza, komparace a evaluace médií a forem vizuální komunikace a umění. Vizuální gramotnost.
Sociální a kulturní souvislosti vizuální gramotnosti. Inkluzivní vzdělávání a kulturní habitus.