Kurz propojuje teoretické znalosti s praktickými. Vychází ze schopnosti studentů spojovat řemeslné a technologické znalosti s autentickou zkušeností autorské tvorby. Propojení se znalostmi z oborové teorie umění obou disciplín je základem profesní výbavy učitele výtvarné výchovy. Cílem kurzu je rozvíjet potenciality studentů a posilovat jejich schopnost kriticky o souvislostech semestru uvažovat a mluvit.
Ústřední téma, na němž student pracuje v průběhu studia je postavené na třech pozicích - výtvarné, teoretické a didaktické. Reflexí vlastní tvorby hledají studenti obecné principy oborové didaktiky. Svoji tvorbu dávají do souvislostí se současnými i historickými uměleckými formami, které systematicky studují a zkoumají (seminární práce). Na základě analýzy konkrétních výtvarných výstupů formulují studenti takové pojetí výuky výtvarné výchovy, které reaguje na katedrální podněty ve společných diskusích. Úvodní setkání Já jako autor, já jako pedagog I. Já jako autor, j á jako pedagog II. Individuální konzultace