Kurz propojuje teoretické znalosti s praktickými. Vychází ze schopnosti studentů spojovat řemeslné a technologické znalosti s autentickou zkušeností autorské tvorby. Propojení se znalostmi z oborové teorie umění obou disciplín je základem profesní výbavy učitele výtvarné výchovy. Cílem kurzu je rozvíjet potenciality studentů a posilovat jejich schopnost kriticky o souvislostech semestru uvažovat a mluvit.
Ústřední téma, na němž student pracuje v průběhu studia je postavené na třech pozicích - výtvarné, teoretické a didaktické. Reflexí vlastní tvorby hledají studenti obecné principy oborové didaktiky. Svoji tvorbu dávají do souvislostí se současnými i historickými uměleckými formami, které systematicky studují a zkoumají (seminární práce). Na základě analýzy konkrétních výtvarných výstupů formulují studenti takové pojetí výuky výtvarné výchovy, které reaguje na katedrální podněty ve společných diskusích. Úvodní setkán í Já jako autor, já jako pedagog I. Já jako autor, já jako pedagog II. Individuální konzultace