1. Výtvarná výchova jako vyučovací předmět ve škole i mimo školu 2.
Historie výtvarné výchovy ve škole, převládající koncepce 20. století 3. Současná výtvarná výchova, hlavní názorové proudy a tendence a jejich aplikace v praxi 4.
Pojetí výtvarné výchovy v kurikulárních dokumentech; kurikulární dokumenty v praxi 5. Učitelovo pojetí výuky 6.
Didaktická transformace ve Vv Výtvarné zpracování tématu; volba média a možnosti uchopení tématu 7. Plánování ve výtvarné výchově - tematický plán výuky, učebnice, metodiky a další materiály pro učitele. 8.
Metody, cíle a formy výuky výtvarné výchovy 9. Fáze vyučovací hodiny výtvarné výchovy; 10.
Výtvarný projev a jeho hodnocení 11. Interdisciplinarita jako východisko pro práci s námětem 12.
Výtvarný projev jako prostředek komunikace; výtvarný projev a vizuální gramotnost
Art expression as a form of opinion and communication. Cultivation, influencing and evaluating artistic expression of children and adolescents.
Development and transformation of school art education in the 20th and 21st century. Constructive methods and their current application.
Trends in art education- opinion streams, tendencies, their reflection and uses in practice. Methods and goals of art education, curriculum development in cultural and social context, role of the teacher.
Teaching and its stages; motivation, creation, reflection, evaluation and classification in art education. Possibilities and limits of classifying and diagnosing artistic expressions of children, adolescents and adults.
Curriculum documents for general education and their application in practice of art education.