V případě uzavření PedF UK z důvodu nařízení vlády ČR bude výuka vedena distanční formou - přes MS Teams.
-reflektovaná tvorba
-refllektivní dialog
-konstruktivistické pojetí výtvarné výchovy
-individualní x sociální konstruktivismus
-sociokognitivní konflikt
-koncept x prekoncept
-artefiletika
-analýza vizuálního vyjádření
-využití odlišných kulturních habitů ve výtvarné výchově
-porozumění jinakosti skrze společnou tvorbu a reflektivní dialog
Cílem předmětu je seznámení s potenciálem soudobé výtvarné výchovy v oblasti sociální práce a terapie, který je stále ještě nedostatečně využíván. Pozornost je věnována metodologii výtvarné edukace a terapie ve vztahu k různým sociálním skupinám společnosti.
Soudobé pojetí umělecké edukace jako expresivního oboru nabízí postupy, strategie a metody, aplikovatelné v oblasti interkulturního vzdělávání a začleňování různých etnických skupin a minorit do majoritní společnosti, v oblasti mezigeneračního porozumění, edukace seniorů, výtvarné výchovy v sociálních zařízeních (nemocnicích, nápravném zařízení, ve ve řejném prostoru, v divadle), edukace a terapie mentálně postižených či v oblasti pedagogiky volného času a zdravého životního stylu apod.