1) Spontánní výtvarný projev dítěte jako součást vývoje kognitivních funkcí; výchovné a vzdělávací aspekty výtvarného projevu
2) Vývoj myšlení, poznávání a výtvarného projevu v raném dětství - senzomotorické období; rozvoj rozumových, citových a morálních dispozic dítěte
3) Počátky symbolického myšlení a vyjadřování; sémiotická funkce, její podoby a počáteční vývoj
4) Výtvarný projev v předškolním věku;
5) Výtvarný projev raného školního věku; možnosti a podoby dětského realismu; setkávání se skutečností, objevování a poznávání možností vizuálního vyjádření 6 -
7) Výtvarná a osobnostní typologie, možnosti a meze jejich využití; osobnostní, individuální a kulturní kontexty 8 -
9) Nástup a projevy tzv. krize dětského výtvarného projevu; prostor pro vliv pedagoga; metody překlenutí 10 -
12) Výtvarný projev v období dospívání; formulování náhledů na dětský výtvarný projev (vnímání a reagování na podněty umění a kultury, vizuální orientace a výtvarné myšlení, rozmanitost projevu, tvořivost) v proměnách významných názorových proudů.
Vznik a vývoj výtvarného projevu, jeho charakteristické rysy a jejich příčiny. Stadia vývoje výtvarného projevu dítěte a dospívajícího.
Výchovné a vzdělávací aspekty výtvarného projevu, rozvoj rozumových, citových a morálních dispozic dítěte. Výtvarná, psychologická a osobnostní typologie.
Překlenutí tzv. krize výtvarného projevu v období mezi dětstvím a dospíváním - výtvarná výchova, setkávání se skutečností, objevování a poznávání možností vizuálního vyjádření. Osobnostní, individuální a kulturní kontexty.
Formulování náhledů na dětský výtvarný projev (vnímání a reagování na podněty umění a kultury, vizuální orientace a výtvarné myšlení, rozmanitost projevu, tvořivost).