Charles Explorer logo
🇬🇧

Children's Artistic Expression

Class at Faculty of Education |
OPBW2V106A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1) Spontánní výtvarný projev dítěte jako součást vývoje kognitivních funkcí;  výchovné a vzdělávací aspekty výtvarného projevu

2) Vývoj myšlení, poznávání a výtvarného projevu v raném dětství - senzomotorické období; rozvoj rozumových, citových a morálních dispozic dítěte

3) Počátky symbolického myšlení a vyjadřování; sémiotická funkce, její podoby a počáteční vývoj

4) Výtvarný projev v předškolním věku;

5) Výtvarný projev raného školního věku; možnosti a podoby dětského realismu; setkávání se skutečností, objevování a poznávání možností vizuálního vyjádření 6 -

7) Výtvarná a osobnostní typologie, možnosti a meze jejich využití;  osobnostní, individuální a kulturní kontexty 8 -

9) Nástup a projevy tzv. krize dětského výtvarného projevu; prostor pro vliv pedagoga; metody překlenutí 10 -

12) Výtvarný projev v období dospívání; formulování náhledů na dětský výtvarný projev (vnímání a reagování na podněty umění a kultury, vizuální orientace a výtvarné myšlení, rozmanitost projevu, tvořivost) v proměnách významných názorových proudů.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Vznik a vývoj výtvarného projevu, jeho charakteristické rysy a jejich příčiny. Stadia vývoje výtvarného projevu dítěte a dospívajícího.

Výchovné a vzdělávací aspekty výtvarného projevu, rozvoj rozumových, citových a morálních dispozic dítěte. Výtvarná, psychologická a osobnostní typologie.

Překlenutí tzv. krize výtvarného projevu v období mezi dětstvím a dospíváním - výtvarná výchova, setkávání se skutečností, objevování a poznávání možností vizuálního vyjádření. Osobnostní, individuální a kulturní kontexty.

Formulování náhledů na dětský výtvarný projev (vnímání a reagování na podněty umění a kultury, vizuální orientace a výtvarné myšlení, rozmanitost projevu, tvořivost).