Charles Explorer logo
🇬🇧

Philosofical Course B I

Class at Faculty of Education |
OPBX2O118B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Seminář dr. Rybáka

1. Problém vzdělání a výchovy

2. Mathésis a mathématické struktury vědění

3. Vědění a tradice

4. Jak dochází k rozdělení na vzdělání a výchovu?

5. Předpoklady moderní pedagogiky

6. Novověký svět a člověk - subjektivita

7. Scholé - u vybraných myslitelů (Platón, Aristotelés, Marx, Husserl)

8. Svoboda a myšlení

9. Problém vědy

10. Žitý svět a idealizace

11. Proměna světa na planetu

12. Poslední kritická bitva   Seminář. dr. Zichy

1. Specifika filosofování - filosofické myšlení jako problém;

2. Místo intepretace v humanitním vzdělávání; netodologie humanitních věd a hermeneutika;

3. Dějinné zlomy v heremenutickém myšlení;

4. Uvedení do problematiky filosofické hermeneutiky;

5. Významové souvislosti témat Člověk - Myšlení - Řeč

6. Porozumění jako problém - jeho struktura (hermeneutický kruh)

7. Otázka vztahu pravdy a metody

8. Hermeneutika a dějiny (dějinné vědomí)

9. Možnosti intepretace filosofického textu

10. Otázka intepretace uměleckého díla

11. Běásnění, pravda a hermenutika

12. Hermeneutika a pedagogická praxe   Seminář BIa N. Pelcové: Komenského labyrint světa, pansofie a pojetí výchovy jako emendace Masarykovo pojetí krize a Ideály humanitní Rádlova Útěcha z filosofie a kritika vzdělávání Patočkovo pojetí výchovy a vzdělávání, výchova jako životní pohyb Paloušovo pojetí výchovy a vzdělanosti   Seminář BIb N. Pelcové: Machovcovo pojetí smyslu lidského života a dialog mezi křesťany a marxisty Kosík Karel a hledání autentického a neautentického pobytu Jaroslava Pešková  Já, člověk Jan Sokol a jeho základy filosofické antropologie Bělohradský od Krize eschatologie neosobnosti k myšlení pozdní doby

Annotation

The course deals with the issue of education.