Student se účastní úvodního informačního semináře a závěrečného reflektivního semináře na fakultě
Student pravidelně pracuje po celý semestr podle pokynů učitele na škole
Podle pokynů oborového didaktika student prezentuje ve studijní skupině na fakultě průběh a výsledky svých aktivit v rámci asistentské práce a zároveň předkládá hodnocení učitele, který pedagogickou praxi studenta koordinuje, vede a hodnotí. Toto hodnocení může být zasláno učitelem přímo oborovému didaktikovi.
Cílem předmětu je seznámení se školním prostředím a obsahem práce učitele. Nedílnou součástí tohoto cíle je systematická podpora a rozvoj kompetencí studentů v oblasti individualizované, diferencované a inkluzivní výuky v prostředí základní a střední školy.
Smyslem asistentské praxe je vytvořit prostor pro mentorský typ spolupráce mezi zkušenými a budoucími učiteli. Významným cílem je i rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností studenta.
Studenti dostanou systematickou možnost pracovat jako asistent pedagoga či asistent žáka. Získají tak možnost poznávat různé typy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné třídě – např. žáky se spec. vývojovými poruchami učení, s ADHD, žáky ze znevýhodněného sociálního prostředí, žáky nadané, žáky-cizince apod.
Zároveň se studenti mohou podílet na práci asistenta pedagoga např. při organizaci přípravy žáků na přijímací zkoušky, různých soutěží, podílet se na práci se skupinou žáků apod.