Co je didaktika? Vymezení didaktiky .Vyučování založené na evidenci, efektivní výukové strategie. Tradiční didaktické zásady. E-U-R. Fáze cyklu učení.
Bezpečné prostředí, nastavení mysli, práce s chybou. Respektující komunikace.
Pozornost a paměť. Strategie podporující učení žáků. Metakognice.
Motivování žáků ve výuce, chvála a kritika.
Klasifikace organizačních forem výuky. Metody výuky. Řízení samostatné práce žáků. Kooperativní výuka a její realizace, složení skupin, komunikace ve skupině.
Komunikace ve výuce, techniky dialogické výuky. Výklad a demonstrování dovedností.
Průběžná zpětná vazba, formativní hodnocení.
Diverzita žákovské populace.
Systém a struktura kurikulárních dokumentů v ČR. Vzdělávací obsah, učivo, očekávané výstupy. Klíčové kompetence, průřezová témata v kurikulu základní a střední školy.
Šest kroků k lepší výuce
Předmět je úvodním vstupem do teorie výuky, představuje základní terminologický aparát, orientaci v kurikulárním kontextu a rámec pro uvažování v oborových didaktikách. Vede studující k odbornému popisu výukových situací a k porozumění výukovým metodám.
Vytváří předpoklady pro navazující didaktické předměty, které budou zaměřené na analýzu modelů strategického vyučování a na plánování a evaluaci výuky.