Přednášky budou věnovány klíčovým tématům a doplněny jejich diskuzí a reflexí: 1. Inkluze ve vzdělávání – terminologie, definice, výzkumné závěry v tuzemsku i v zahraničí, kompetence inkluzivního pedagoga 2.
Kvalita inkluzivní praxe na školách, možnosti jejího hodnocení 3.Heterogenita žáků – výzva současné škole (výuka žáků rozdílných schopností a předpokladů, kultura a politika školy, komunitní škola, nástroje evaluace inkluzivní praxe školy), inkluzivní design výuky 4. Katalogy podpůrných opatření pro práci s žáky v inkluzivní školní praxi 5.
Aktuální legislativní podpora inkluzivního vzdělávání v ČR
Výuka předmětu zahrnuje témata související s principy, metodami a postupy práce s žáky a s celými třídami /žákovskými skupinami ve společném vzdělávání. Studenti si osvojí související aktuální legislativní předpisy v tuzemsku, způsoby hodnocení inkluzivní praxe na školách, získají orientaci v zahraničních trendech a podmínkách inkluzivního vzdělávání.
Budou seznámeni s katalogy podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s možnostmi jejich aplikací v praxi.